Csapodárok – Radnóti Színház

Bálint András – Antonio szerepében – kezd monológba az életünkről a színpadon, a háttérzenét Rozs Tamás tolja a színpad hátulján, de még milyen jól.


Mindeközben Menato (a zseniálisan humoros Pál András) nézi meredten a falat, még nincs itt az ő szerepe, de ami késik, az ugye nem múlik.


Angelo Beloco A csapodár madárka történetét írta át Peer Krisztián, és milyen jól tette: mai lett, élő lett, egy kicsit sem poros, viszont annál sokkal, de sokkal több, mint egy klasszik vígjáték.


Ez a konkrétan visítva nevetős este, a szünet tényleg kell, mert a mosdót ennyi nevetés után muszáj használni.
A történet viszonylag klasszikus, Menato a tesójának Ruzante (Rusznák András) feleségét Betiat (Sodró Eliza, a nagyonkacér 🙂 ) szemelte ki, de bátorsága a kapuban már a nullát közelíti.


Bekavar még a történetünkbe a “minden nőt megdugnék” típusú Tonin (Baki Dániel), aki hős lovagként, nem kicsi karddal érkezik. Nagy a szája, de simán átverhető, és ebben Ruzante a profi, nagyjából abból él 10 éve, mióta a városba jöttek Betiaval, hogy mindenkit átver, és így “keresi meg” a betevőt.


Mindeközben Antonio időnként megjelenik, és a férfi és nő szerepét boncolgatja “tudományos” módon, nagyjából a létraelméletre kihegyezve. (nem tudod mi a létraelmélet? hogy az A vagy a B létrát mászod-e fiúként vagy lányként? majd megtudod az előadásból… )


Szóval a két tesó már barátságosra issza magát, amikor is felmerül bennük a világmegváltó “ötlet”, hogy Menato megkísérli elcsábítani Betiát, és Ruzante ebből majd jól megtudhatja, hogy asszonya hűséges-e hozzá. Nem mellesleg ehhez még Toninnak is van néhány szava, aki szintén Betiára pályázik.

Minden szereplő óriási humorézékkel érkezik a színpadra, erősen vicces karaktereiket még csavarnak jópárat, egészen addig, míg tényleg sírva-visítva röhögünk nagyon-nagyon a nézőtéren.


Erősen emlegetik a színház többi nagy neveit, ebből várható, hogy valaki még feltűnik ma este. Igen, minden este van meglepetés, és az is meglepetés, hogy hol és mikor érkezik a történetbe (nem vagyok poéngyilkos, de nem a társulatból kerül elő, na így jó?)

A történet végére Betia már a világból is kivándorolna, annyira elege van a jelen lévő pasikból, konkrétan a saját férjéből is.


Szőcs Artúr rendező remekül bánik az átalakítható díszletekkel, a színészetk extra gázsit vihetnek tuti haza, annyiszor rendezik át a színpadot, és nem mellesleg időnként kiesnek a tér-idő kapszulából, és a budapesti autós-biciklis közlekedésből is kapunk vélemény foszlányokat.


Az előadást kiskorúak is bátran megtekinthetik, mert minimális csúnya szó hangzik el benne, már az elején szótárt kapunk ahhoz, hogy mi helyett flambíroznak, mi az a gersli és még sorolhatnám. Nézd meg, hogy legyen új szótárad!

Szólj hozzá!