Kertész utcai Shaxpeare mosó – Örkény Színház

Végre az a Rómeó és Júlia történet Bodó Viktor rendezésében, ami nem a hagyományos, nem a megszokott nyálasan szerelmes sírósdráma, hanem egy nagyon mai, igazán rendhagyó előadás.
A klasszik történet beköltözött a VII. kerületi Kertész utcába, ahol a pontos helyszín egy autómosó, a helyi két családi banda viszálya mit sem változott az évszázadokkal ezelőtti sztoriban.  Csak kiegészült.
A szerelem és a gyilkosságok mellé befutott a drog, a techno, a csalás, a piti bűnözés és a humor. Igaz, ez utóbbihoz nyitottságra és jó humorérzékre is szükség van, egyéb esetben irány a ruhatár a szünetben, néhányan menekülőre is fogták.
Érkezéskor valami nem stimmelt, nyilván kezdő nézőként (mármint ezen előadáson) érkezve kényelmesen a 7 óra már a nézőtéren talált, félházzal. Kint az előtérben még a többiek, majd némi üvöltözés behallatszódott, igen, elkezdődött, már ott Tybalt és bandájának kötözködő bevonulása. Legközelebb bevárom őket, és némi spoiler: a szünet elejét is érdemes még a nézőtéren tölteni, van még látnivaló 😉
Szóval a két banda itt is öli egymást, látványban Shakespeare-t (Máthé Zsolt) simán a színpadon öltöztetik át bandataggá, itt azért eldől, hogy +18-as az én ízlésem szerint az előadás, kicsit sem vagyok prűd, de ha már kiteszik, akkor gyúrjanak rá.
A zene, a látvány, az első rapben emlegetett Nádasdy Ádám jelenlétében kezd felengedni a mai közönség az első döbbenet után. Talán a filmszerű látvány, és jelenetek, a színészek odaadó játéka az oka, de percek alatt felejtjük el, hogy ez néhány utcára a Madách tértől játszódó történet, annyira igaz, és hiteles.
Kapulekné (Hámori Gabriella) igazi szétplasztikázott kurva, Kapulek (Csuja Imre) a szürkegazdaságban halászó újgazdag vállalkozó, Mercutionak (Polgár Csaba) egyetlen tiszta pillanata sincs, csak a cucc tartja életben, mindegy mi az, tolja rendesen. Benvolio (Vajda Milán) a legszerethetőbb mackó a bandában piszok jó humorral, jó ütemérzékkel dobja be magát minden pillanatban. Montágné (Takács Nóra Diána) a roki mama olyat énekel az első felvonás végén, hogy szem nem marad szárazon. Igen, van zene, mindenféle, sőt a szünet előtt nem sokkal a fél nézőtér együtt bulizik techno-táncol a színpadon lévő színészekkel (ne félj, nem kötelező, de úgyis kedvet kapsz!)
Párisz (Ficza István) hozza a bicskanyitogató úrifiút, akit addig kéne ütni, amíg mozog, és csak egyetlen esélye van a feleségre, ha zsarolással szerez magának. (itt szerez, mert ez nem a hagyományos Júlia storyline).
Herczeg (Gálffi László) üde színfolt a színpadon, megáll az élet, mikor belép, az első érkezése különösen hatásos.
Geri szerepében Jéger Zsombor végigmelózza az egész előadást az elejétől a végéig, a legfontosabb bandatag, barát, és mégis szinte mindig a láthatatlanságban marad.
Csákányi Eszter parasztos dajkája minden pillanatában rendkívül vicces, nem tud úgy lépni, mozdulni, szólni, hogy ne röhögnénk nagyon.
Az elcseszett életű Rómeó (Patkós Márton) a végletekig kínozza magát, majd ebben a történetben az aranylövéssel kerül át a túlvilágra.
Júlia (Kókai Tünde) a vagány csaj, aki még az őseivel is helyből szembeszáll, de itt azért már a mai világban él, és inkább a lóvé, mint a csóró Rómeó, bár a túlvilágra itt is hamar átkerül.
Tybalt (Nagy Zsolt) az a típusú erőszakvezér, aki gyorsan kiérdemli a sorsát, nem spórolt a rendező a művérrel, folyik az rendesen egy jeleneten belül, amikor gyorsan kinyírja Tybalt Mercutiot, majd Rómeó Tybaltot.
A második felvonás csúcspontja Lőrinc (barát?) – Mácsai Pál zseniális alakításában – eljövetele, aki egy kerékpárjavító szaküzlet mélyén működő drogelosztóként sem hagy fel papi hivatásával és adja össze az ifjú párt, majd miután Júlia nem hisz a csodaszerében, saját maga teszteli azt. Időközben arra is van ideje, hogy aktuálisan beszóljon a mindenkori hatalomnak, zseniális, ördögi tudású a pasi na!
Különleges este, nagyszerű előadás, fiataloknak, főleg akik megszenvedték az eredeti végigolvasását kötelező. Itt tutira megszeretik.
Többszörnézős szeretemszínház.

Szólj hozzá!