Mi történt Baby Jane-nel? – Hatszín Teátrum

Amikor úgy indulsz neki az estének, hogy sztárszeposztás van, kedvenc rendező van, és kényelmes színház (kipróbálva már többször is :D), akkor teljes nyugalommal várod az előadást. Ami kb 30 mp alatt beszippant, magával ragad, és a szünetben térsz magadhoz, hogy ez a “film” magával ragadott.
A filmet sajnos nem láttam, de már a bakancslistámon van!

De vissza az elejére.
Baby Jane (Hernádi Judit) érkezik kislányként, aki nem véletlenül a papakedvenc (apa – Kovács Máté), ő a pénzkereső, és akármilyen cuki-ciki kislány, valami érthetetlen okból az amcsik rajonganak érte. Na nem tart ez a minigyereksztárság soká, a kicsihisztérika hamar feledésbe merül, és a nála jelentősgen tehetségesebb Blanche (Kiss Mari) lesz a befutott színésznő. Na ő sem a jótesvérség mintaképe, mert a gyerekkori sérelmeit egész pályája során Baby Jane-en való bosszú is szegélyezi: ahol főszerepel, ott Baby Jane kap egy huszadrangúan vacak epizódszerepet megalázásképpen. Ennek bemutatása az előadáson különleges meglepetést is hordoz, mert megszólal az aktuális filmrendező a múlból, és hangja kellemesen símogatja a lelkünket, még akkor is, ha éppen Baby Jane lelkét tapossa meg sáros bakanccsal.
Feltűnik még a színen a korabeli producer, rendező (Bercsényi Péter), aki Blanche pályáját egyengeti. Blanche sikereit egy szörnyű autóbaleset töri ketté, ami után Baby Jane lesz az ápolója, és itt kezdődik kettejük egymást kifeszítően kikészítő játszmája: Baby Jane bosszút áll hugán a hírneve és sikerei elvesztése okán. Blanche pedig tűri, és üt még a mentálisan teljesen padlón lévő nővérébe, amikoron is tájékoztatja, hogy a baleset nem is Baby Jane lelkén szárad, de szemét módon jólesett neki, hogy lelkiismeretfurdalást okozzon nővérének.
A szomszédasszony (Bercsényi Péter ismét 🙂 ) is feltűnik időnként vidám színt hozva a két őrült testvér háborújába.
Baby Jane folyamatosan egykori sikereiről, és érte rajongó apukájáról álmodik, míg Blanche szabadulna a csapdából, amibe Baby Jane naponta bezárja. Hiába a lelkes házvezetőnő-gondozó (Hartai Petra), Blanche nem kap normális ellátást.
Baby Jane zakkant agyában egy újjászületett óriásbébi szerepel, ami ő saját maga, és ehhez keres zongoristát, akit hazug újsághirdetéssel talál meg. A zongorista (Kovács Máté) kedves mamája a ma este következő sztárja: Bercsényi Péter (ez már  negyedik szerepe), akitől megtudjuk mennyire magához láncolja tutyimutyi zongorista kölykét, nem mellesleg ő ad info-t a korábbi balesetről.
Az események a legrosszabb forgatókönyv felé indulnak, és Baby Jane kezelés helyett (agyturkászért kiált az állapota) kést ragad, és őrült ámokfutásba kezd…. kinyír mindenkit, aki az újtába áll, a sufniba rejtőző zongora virtuóz még a néhai kedvenc apucit is felleli, nem kevéssé üvölt távozásakor.
A testvérféltékenység, a testvérek közötti harc szomorú példája, és elkerülhetetlen következményei zárják az előadást.
Nem könnyű felállni, elengedni a történteket, de menni kell végülis. Engem már tutira nem fog kinyírni a nővérem, lévén már sajnos elveszítettem, de érdemes minden tesónak megmutatni, ha eljön életkorilag az ideje.
Hernádi Judit viszi végig a hátán az előadást, ő a már kissé megbomlott Baby Jane szerepében teljesen átalakul. Blanche-ként Kiss Mari kevésbé hangsúlyos, de minden mondata üt. Bercsényi Péter picifiáért aggódó anyukaként a legcsodásabb, oldja cseppet a szünet végi hangulatot remek humorával. Neki mindegy milyen előadásban, fiú-e vagy lány, egy szerepben vagy több szerepben: nem csak megoldja a feladatát, de élvezet nézni a játékát, a gyors átalakulásait.
Hartai Petra a gondozónő szerepében kulcsjelenetekben lendíti tovább a történetet óriási energiákkal. Kovács Máté átalakulása a végén a zongorista – fiatal apuka között zavarba ejtő, megcsillan a drámai oldal mellett a laza humora is, amikor a mamájával vitatkozik.
Egészen zseniálisan összeválogatott szereplők, mindenki a helyén egy tragikus történetben. Sokszor olyankor nevettek a nézők, amikor már sírhatnékom lenne, mert egy mentálisan beteg Baby Jane-en nem tudok kacagni, aki +60 körül még ovisjelmezben próbálkozik újra kislány lenni.

A rendező – Alföldi Róbert – nagyon pörgős, időnként lassító, elgondolkodtató, és félelmetesen őszinte előadást vezényelt a színpadra.

Szólj hozzá!