Ördögölő Józsiás – Operett Színház

Váratlan a jegy, inkább gyerekmese csodás zenékkel, de mégis mégis elvarázsol.

Elfárad az öreg király, és lányának keres férjet, egy verseny keretében. A jelentkezők először 3 kérdésre válaszolnak, majd a két legjobb fizikai párbajban küzd meg egymással a királyány kegyeiért.

Jázmina (Jenes Kitti), a királylány a szívére hallgat, és a győztes Józsiás (Kerényi Miklós Máté) lesz a párja, az új király. Kamarásnak kinevezik, a párbalyban alulmaradt ördögök hercegét Bakszént (MÁZS). A probléma itt adott, az ördögi terv elindul, és míg a szerelmes pár nászúton múlatja az időt, addig Bakszén azon ügyeskedik, hogy lehetne ő a király, és feleségül hogyan vehetné Jázminát.
A tündérek vezére Dilló (Kisfaludy Zsófia) van segítségére, viszont a királyi párt segíti (Idilló, a fő udvarhölgy, és Villikó, ki Józsiás hű társa).

A király is látja a veszélyt, főleg Matuzsa, a tündérhoni vén szemén keresztül, aki amint elkezd énekelni, a hideg rohangál a hátamon, olyan gyönyörű hangja van!

Jön az ördögi terv, a király csapdába kerül nemcsak családjával, de egész népével együtt. Villikó és Idilló ravaszabbak, még az ördögnél is, és Durmonyás, már nem is annyira ördög segítségével Józsiás megússza a kivégeztetést, és remeteként visszatér az új versengésbe a saját felesége kezeiért. Persze a végére kiderül, hogy a remete nem létezik, az ördögi Bakszént pedig gyorsan sikerül kiűzni Tündérországból, és visszatér a béke és a szeretet.

Ennek az előadásnak sok sok határozott erőssége volt, az első a remekül megtervezett látvány, benne a díszletek, a ruhák, a koreográfia. A másik az énekhangok. Tisztán, nem lihegve, tánc közben, szöveget érthetően elmondva szóltak a dalok, a legkülönbözőbb stílusokban.

Ebben az előadásban voltak, akik eddig elekrültek engem (más szereposztások okán), és most és itt rájuk csodálkoztam: Kerényi Miklós Máté olyan átéléssel énekel, táncol, és csal mosolyt midnen nézőtéren ülő gyerek arcára, mint a jó és hős király, hogy az felér egy külön plusz jócselekedettel.

Matuzsa szerepében Nádasi Veronika olyan csodásan énekel, hogy megáll a levegő a nézőtéren, és csak hallgatjuk, hallgatjuk és betölti a dal az egész épületet (hallgatnánk még).

A jóság és a gonosz-ármánykodás, hatalomvágy összeütközéséről szól ez a nagyon mai darab. Mese ez, nem a valóság… ugye?

Szeretemdarab, szerencse, hogy még láthattam.

Szólj hozzá!